fbpx
Nyíregyházi Waldorf
  • Adó 1%
  • Kezdőlap
  • Óvoda
    • Jelentkezés menete – Óvoda
  • Általános Iskola
    • Jelentkezés menete – Általános Iskola 1. osztály
    • Általános Iskola 1. osztály
    • Általános Iskola 2. osztály
    • Általános Iskola 3. osztály
    • Általános Iskola 4. osztály
    • Általános Iskola 5. osztály
    • Általános Iskola 6. osztály
    • Általános Iskola 7. osztály
    • Általános Iskola 8. osztály
  • Gimnázium
    • Felvételi 2021/22 tanév 9. osztályába
    • Hírek a gimnáziumban
    • Tanáraink – Gimnázium
    • Galéria-Gimnázium
    • DÖK Gimnázium
  • Blog
  • Magunkról
  • Kapcsolat
  • Dokumentumok
  • Hivatalos COVID19 információk
  • Menu
Ön itt áll: Kezdőlap / Iskola 6. osztály

Waldorf iskola 6. osztály

A 6. osztályos gyermek

Ebben az életkorban a gyerekek végtagjai meghosszabbodnak, mozdulataik szögletesekké válnak. A fizikai változásokat a gondolkodás területén a kauzalitás megtapasztalása kíséri, míg lelki fejlődésében az állandó változás életszakasza ez. Kibillennek a harmóniából, elindulnak a pubertás felé. Átélik a gyermekkor elmúlását, az individuum megszületésének pillanatát. A tantervi témák mind a gyermek fizikai, lelki, értelmi változásait ragadják meg. Kihívásokra van szükségük, színvonalas munkák létrehozására képesek. Sokrétű önálló munkáik megalkotása minden tantárgyban szerepet kap.

A cél a külvilág iránti növekvő érdeklődés kiaknázása, az oksági összefüggések működés közbeni megértése a világban. A sarjadó kritikai képességeket, az észlelésük terjedelmének növekedését a természettudományos megfigyelések irányába kell terelni. Az ellenkezés, mely ebben az életkorban felébred bennük, nem a felnőttek ellen van, hanem saját magukért, hogy ők megszülethessenek.

Az osztálytanítónak egyre inkább háttérbe kell lépnie, hogy az osztály tanulói egy sorsközösséget alkothassanak. Meg kell tanítani példamutatással, szépirodalmi olvasmányokon keresztül, hogy mindenki más, és mindenkiben van valami jó, hogy elfogadják és megvédjék egymást. Az őszinteség, a hitelesség és a humor a tanár részéről nagyon fontos.

Magyar nyelv és irodalom

A nyelvtan lényege: a világ átlátható és megérthető, ha akarom és fegyelmezett vagyok. A helyesírás egy mindenki felett álló törvény, egy mindenkire vonatkozó igazság. Mit mond nekünk Toldi Miklós története? Érzi, hogy célja, hivatása, küldetése van, de ehhez el kell szakadni a szeretett személytől, bátorságra van szükség elindulni, megvalósítani életcélunkat.

Matematika

A 12. életévüket betöltött gyermekek belső logikája lehetővé teszi, hogy rendszerezni tudják a meglévő tudásukat. A pubertáskorhoz közeledve érzelmi világuk felerősödik, ekkor fontos támaszt nyújt a matematika. Ha gyakorlatot és biztonságot szereznek a matematikai törvények megismerése és a műveletek végzése során, önbizalmat is nyernek. Amint ez sikerül, a diák a matematika tanítás legfőbb céljához vezető útra lépett, a gondolkodásba vetett bizalom elnyeréséhez. Felébresztjük a világ iránti érdeklődést, ha a gondolkodást praktikus életszükségletekre, követelményekre irányítjuk. A számolás a gondolkodás területén végzett aktív akarat nevelés. Az év nagy feladata a százalékszámítás és a negatív számok bevezetése.
A mértan érezteti a geometria és a világban lévő törvényszerűségek összefüggéseit, megérzik a formák szépségét és a mértan szigorúan szabályozott kapcsolatait. Látják, hogy a pontos munka szépet eredményez.

Történelem

Kezdi megérteni az ok-okozati összefüggéseket, fontossá válnak számára az előzmények és a következmények. Előtérbe kerül a letisztult, tárgyilagos gondolkodás. Látóköre kiszélesedik, személyisége egyre erősebben, karakteresebben nyilvánul meg. Érzékeny az igazságosság és a jogosság kérdésében. Pontosan ismernie kell a kötelességeit és a szabályokat, önmagától és másoktól is elvárja ezek következetes betartását. Ennek megélésében az ókori Róma történelme segít sokat a gyerekeknek. A korai középkor tanulása új lehetőséget ad a béke és a keresztényi szeretet átélésére.

Földrajz

Minden tantárgy tananyaga összefügg az életkori sajátosságokkal, és egymással, de különösen szoros kapcsolat van a földrajz (ezen belül a kőzettan), a növénytan, az állattan és a kertművelés tantárgyak között. Földrajzból tanuljuk Föld mozgását, domborzatának kialakulását és mindezek következményeit, valamint Európát.

Biológia

Állattani tanulmányainkat az államalkotó rovarok életének tanulmányozásával folytatjuk, és tanulunk többek között az intelligens társas állatokról, mint elefántok, delfinek, bálnák. Növénytanból részletesebben tanulmányozzuk a virágos növényeket, a virágzatokat, terméseket. Fejlődésüket figyelemmel kísérjük, növény megfigyelési naplót vezetünk.

Kertművelés

A tudatos önfegyelemre kell irányítani a figyelmet, és előmozdítani azokat az erőket, melyek segítenek a kitartást igénylő munka végzésében. Foglalkozunk a talajjal, a föld megmunkálással, ágyások megtervezésével, egyéves zöldségfélék és dísznövények termesztésével, kártevők elleni biológiai védekezéssel, egészségben tartással. A téli hónapokban felelevenítjük az ősi folyómenti kultúrák, az ókori Görögország és a Római Birodalom gazdálkodását.

Fizika (= megfigyelni tanítani)

Az oktatás a megfigyelt és megtapasztalt jelenségekből indul ki. Fontos az ellentmondások bemutatása, a tények szembeállítása, a művészetekhez és a technológiához való kapcsolódások bemutatása. Erre a tapasztalatszerzésre épül majd a gimnázium ismeretanyaga. Ebben az évben a hangtannal, a színelmélettel, fénytannal, mágnesességgel, hőtannal, elektrosztatikával foglalkozunk.

Várható, hogy megtanulják a kísérletek megfigyelésének folyamatát, módját. A megfigyelést meg kell tanulni leírni: mindent, ami lényeges, de nem többet és nem kevesebbet.

Festés és rajz

Témája kapcsolódhat a főoktatás témájához, de végzünk színtanulmányokat, valamint az alapszínekből keverve a szürke, a barna, a fekete színekkel festünk, az árnyékot, és azok képi megjelenítését tanulmányozzuk. A fény és a sötétség ellentétének megjelenítésével foglalkozunk rajzolás során, a vetület és az árnyékok tanulmányozása történik térbeli tárgyak tanulmányozásán keresztül.

Kézimunka

Az emberi és állati formákból kiindulva háromdimenziós tárgyakat készítünk, saját tervezés és minta szerint. Így állatkák, babák és babruhák is készülnek. Ezen kívül foglalkozunk csomózási technikákkal (makramé, hálókötés), varrunk zsonglőr labdát, batikolunk, gyöngyöt szövünk. A kézimunka fontos a gondolkodás, az akarat fejlesztésében, megmozgatja a gyermek teljes érzelmi világát, mint általában a művészeti tantárgyak.

Általános iskola

  • 1. osztály
  • 2. osztály
  • 3. osztály
  • 4. osztály
  • 5. osztály
  • 6. osztály
  • 7. osztály
  • 8. osztály

Legutóbbi bejegyzések

  • Elsős osztálytanítónk bemutatkozik – Czinger Zoltánné Erika
  • Kilenecedikes osztálykísérőnk bemutatkozik – Károly Mónika
  • Nyílt nap a Gimnáziumban Január 22. (online)
  • Nyílt nap a Gimnáziumban December 18. (online)
  • Bemutatkozik a Waldorf

Kategóriák

  • Blog
  • Egyéb
  • Gimnázium
  • Gimnázium felvételi
  • Iskola
  • Közlemények
  • Óvoda

Címkék, témák

Anita néni osztálya (1) Gerliczki Ági néni osztálya (1) kiscsoport (1) Magdi néni osztálya (1) nagycsoport (1) Zoli bácsi osztálya (1) általános iskola (1) óvoda (1) óvoda kiscsoport (1)

Menük

  • Kezdőlap
  • Óvoda
  • Általános Iskola
  • Waldorf gimnázium
  • Blog
  • Dokumentumok
  • Magunkról
  • Kapcsolat

Kategóriák

  • Blog
  • Egyéb
  • Gimnázium
  • Gimnázium felvételi
  • Iskola
  • Közlemények
  • Óvoda

Kapcsolat

Iskola, Gimnázium központi elérhetősége

4400 Nyíregyháza, Kölcsey u. 8.
nyiregyhaziwaldorf@gmail.com
06 42 500 870

Óvoda elérhetősége

4400 Nyíregyháza, Kert köz 8.
06 20 487 8568

Archívum

  • 2021 január
  • 2020 december
  • 2020 január
  • 2019 szeptember
  • 2019 július
  • 2019 május
  • 2019 április
  • 2019 március
  • 2018 április
  • 2018 március
  • 2018 február
  • 2017 december
  • 2017 október
  • 2017 szeptember
Alphadesign 2017
Scroll to top