Nyíregyházi Waldorf
  • Kezdőlap
  • Óvoda
  • Általános Iskola
    • Általános Iskola 1. osztály
    • Általános Iskola 2. osztály
    • Általános Iskola 3. osztály
    • Általános Iskola 4. osztály
    • Általános Iskola 5. osztály
    • Általános Iskola 6. osztály
    • Általános Iskola 7. osztály
    • Általános Iskola 8. osztály
  • Gimnázium
    • DÖK Gimnázium
  • Ez történik nálunk
  • Magunkról
  • Kapcsolat
  • Dokumentumok
  • Közelgő Nyílt Napok
    • Elsős hívogató – 2019
  • Menu
Ön itt áll: Kezdőlap / Iskola 2. osztály

Waldorf iskola 2. osztály

A 8 éves gyermek nagyrészt egy önmaga által alkotott világban él, belső világa birodalmából képes egyéni gondolatképeket alkotni. A külvilág eseményei a gyermek képzelőerején, mint egy szűrőn mennek keresztül, hogy ott a gyermek homogén világképének megfelelően újrarendeződjenek. A gyermekek ebben az életkorban már nagyobb éberséget tanúsítanak a körülöttük történő dolgok iránt.

A második osztályra jellemző egyfajta polarizálódás, amely például a gyermekek egymás közti viszonyaiban is észrevehető. Az a teljességtudat, amely idáig volt jellemző, most ellentétekre esik szét, ami egyrészről egy mélyebb odafordulást jelent a „tökéletes jó” felé, másrészt pedig a rosszaság éber kísértése jelenik meg.

Pedagógiai szempontból továbbra is az a fő feladat, hogy a gyermek otthon érezze magát egy olyan tanulási közegben, ahol a képekben való gondolkodás az elsődleges. A tanulók tovább ismerkednek az írás-olvasás és a számolás alapjaival, miközben a finom- és nagymotoros mozgás területén – ugrálás, labdadobálás, kötés, horgolás, furulyázás – továbbfejlesztik az első osztályban felébredő készségeket és képességeket. Az intellektust úgy próbáljuk a gyermekben felébreszteni, hogy az átélés és a cselekvés erőit hívjuk segítségül.

Fő témaköröket ebben az életszakaszban szentek életéről szóló legendák ( pl. Szt. Ferenc, Sz. Erzsébet, Szt. Márton legendája) valamint végletes emberi viselkedési formákat és jellemvonásokat ábrázoló fabulák. (La Fontaine, Ezópusz fabulái)

Főtantárgyak az epochális oktatásban:

Írás-olvasás

Tovább folytatódik a mondókák, körjátékok, nyelvtörők gyakorlása, amelybe bekapcsolódik a helyes kiejtés tanítása is, főként a magánhangzókra koncentrálva. Hangsúlyos helyet kapnak a memoriterek és a dramatikus játékok, melyek több irányból is ápolják és fejlesztik a gyermekek nyelvi készségeit.
A nagy nyomtatott betűk után megismerkednek a nyomtatott kisbetűkkel. Megtanulják olvasni a nyomtatott kis- és nagybetűkkel írt rövidebb szövegeket. Először az általuk már ismert és leírt verseket, mondókákat olvassák, majd ezután következik a nyomtatott szöveg olvasása.
Sok nyelvi játékkal tesszük színesebbé ezt az időszakot: rímjátékok, szólánc, betűkereső. Megtanuljuk a betűk abc-sorrendjét is.

Számolás

Ebben az évben már a 100-as számkörben végezzük a négy alapműveletet. Fejszámolási gyakorlatokat végzünk, s a szorzótáblát sajátítjuk el emlékezetből 1-12-ig. Tájékozódunk a számegyenesen, megismerkedünk a több műveletet tartalmazó feladatokkal. Megállapítjuk a számok tulajdonságait (páros-páratlan, számszomszédok, egyjegyű-kétjegyű), egyszerű szöveges feladatokat oldunk meg.

Formarajz

A formarajznak az a célja, hogy oly módon ösztönözze a belső észlelést, hogy általa a gondolkodás az intellektuális formákba való visszalépés nélkül fejlődhessen. Szimmetrikus formákat rajzolunk, függőleges és vízszintes tengely mentén. Egyenes és görbe vonalak tükröztetése, átlós tengelyek körüli gyakorlatok a jellemzőek, valamint megjelennek a ritmusosan ismétlődő formák is.

Szakórák

Mozgás és testnevelés

Az első és második osztályos testnevelés fontos eleme, hogy lehetőséget nyújtsunk a gyerekeknek a csoport biztonságának fokozatos elhagyására. Például, kergetőzés közben el tudja választani magát a többiektől, stb. Előtérben van itt is a ritmus, a szökdeléses játékok, a kötél használata, a taps-játékok, a babzsák használata.

Festés

A már megismert vizes technikával gyakorolhatják a gyerekek a szimmetria és a dualitás megteremtését. Megtapasztalják a következő színharmóniákat: karakteres, komplementer és karakter nélküli.

Kézimunka

Miután az első osztályban mindkét kéz begyakorolta a sima szemek kötésének technikáját, ebben az évben elsajátítják a fordított kötés technikáját. A sima és ráhajtott szemek váltakozása kiegyensúlyozó hatással lehet a gyermek temperamentumára. Megjelenik a horgolás, melynek segítségével a domináns oldalon dolgozunk. A horgolás, mint technika a motorikus idegrendszer fejlesztését célozza meg.

Zene

A 2. osztályban teljesedik ki az egyszólamúság. Több figyelmet fordítunk a ritmikus munkára, de a ritmus még mindig nem kapcsolódik a mérőhöz.
Továbbra is a kvinthangulatban maradunk, a hangok élménye térélménnyé alakul (magas-mély), sokat játszunk szabadon a hangszerekkel (líra, furulya és ritmushangszerek), az utánzáson keresztül a ritmus és a dallam fokozatosan tudatosabbá válik.

Euritmia

A feladatok kapcsolódnak a főoktatás anyagához. A szentek történetein és rövid állatmeséken keresztül gyakorolhatók a lépésformák, a különböző karakterek. Még mindig utánzáson alapulnak a mozdulatok, de már kisebb egyéni feladatok is megjelennek.

Idegen nyelv

Ezt az évet az ‘igen/nem’ és az ‘én/te’ világa hatja át. Ebben az életkorban egyre erősebb a gyermekekben a kommunikációra való igény, így nagyon jók a 2. osztályban a tapsoló, kötélmondókák (egy nagy kötelet pörgetünk, mely alatt-felett a gyerekek áthaladva mennek, ugrálnak, s közben mondják a verset). A témák a főoktatás témáihoz kapcsolódnak, pl. állatok, növények, fabulák. Folytatódnak az első osztályban megkezdett tevékenységek, az órák továbbra is a szóbeli munkára épülnek.

Általános iskola

  • 1. osztály
  • 2. osztály
  • 3. osztály
  • 4. osztály
  • 5. osztály
  • 6. osztály
  • 7. osztály
  • 8. osztály

Legutóbbi bejegyzések

  • 1% – Segíts a Nyíregyházi Waldorfnak
  • Elektronikus eszközök használata a Waldorfban
  • Waldorf műhely – ahol a kreatív szülők együtt alkotnak
  • 9. évfolyamunkra felvételt nyertek
  • Farsang a mi Waldorf iskolánkban – 2018

Kategóriák

  • Blog
  • Egyéb
  • Gimnázium
  • Iskola
  • Közlemények
  • Óvoda

Címkék, témák

Anita néni osztálya (1) Gerliczki Ági néni osztálya (1) kiscsoport (1) Magdi néni osztálya (1) nagycsoport (1) Zoli bácsi osztálya (1) általános iskola (1) óvoda (1) óvoda kiscsoport (1)

Menük

  • Kezdőlap
  • Óvoda
  • Általános Iskola
  • Waldorf gimnázium
  • Blog
  • Dokumentumok
  • Magunkról
  • Kapcsolat

Kategóriák

  • Blog
  • Egyéb
  • Gimnázium
  • Iskola
  • Közlemények
  • Óvoda

Kapcsolat

Iskola, Gimnázium központi elérhetősége

4400 Nyíregyháza, Kölcsey u. 8.
nyiregyhaziwaldorf@gmail.com
06 42 500 870

Óvoda elérhetősége

4400 Nyíregyháza, Kert köz 8.
06 20 487 8568

Archívum

  • 2018 április
  • 2018 március
  • 2018 február
  • 2017 december
  • 2017 október
  • 2017 szeptember
Alphadesign 2017
Scroll to top